Recept – Dag van de Klant

Ingrediënten

25 collega’s van 8 uitverkoren sociale diensten
snufje KSM fabriek
vleugje Muzus

Bereiden

Alles goed door elkaar mengen
Hier en daar wat prikkelen
Lekker laten stoven en dan… genieten van het resultaat!

 

Samen werken aan een betere klantbeleving

Het recept van de Dag van de Klant is ontstaan uit de behoefte om meer contact tot stand te brengen tussen de verschillende sociale diensten in Nederland. Om zo met elkaar te kunnen delen wat de dromen zijn op gebied van klantgerichtheid, maar ook waar drempels ervaren worden en al successen geboekt zijn. Kortom: elkaar leren kennen, elkaar in de toekomst kunnen vinden en samen ideeën onderzoeken om de droom van een optimale klantbeleving te verwezenlijken.

 

20161124_102925

Een prachtige locatie voor een eerste Dag van de Klantbeleving

 

 

De eerste Dag van de Klant

Deze vond deze week plaats in Utrecht. Sociale Dienst Drechtsteden en Zanna van KSM fabriek zijn initiatiefnemers. Werk & Inkomen Utrecht was gastheer en zorgde voor een prachtige locatie op de 21e verdieping van het stadskantoor. Samen met het welkomstwoord van Yvonne Bieshaar, directeur Sociale Dienst Drechtsteden, hét recept voor een inspirerende dag.

 

"Luisteren naar de klant, daar draait het om"

Yvonne Bieshaar: “Luisteren naar de klant, daar draait het om”

 

 

Elkaar leren kennen

De ochtend stond in het teken van speeddaten. Alle gasten leerden elkaar in korte tijd kennen en deelden met elkaar hun droom op gebied van klantbeleving én de laatste keer dat zij als klant een compliment uitdeelden. Via de speeddating matchkaart konden zij aangeven wie ze na de speeddate nog uitgebreider wilden spreken en waarom. Even snel terugblikken kon in het digitale smoelwerk. Onderweg naar de lunch stroomde de energie en borrelde de passie. Dus ook tijdens de lunch was de klant en van elkaar leren gespreksonderwerp. Wat een mooi begin van deze dag!

 

Tijdens de lunch werd druk verder gepraat

Tijdens de lunch werd druk verder gepraat

 

 

Delen is het nieuwe hebben

Zanna trapte de middag af, met onder andere de resultaten van de ingevulde Rijpheidstoetsen. Daarna was er de mogelijkheid om verschillende marktkramen te bezoeken, mogelijk gemaakt door de aanwezige gasten. Josje van Muzus was marktkraamhouder van de marktkraam over “Parttime werken vanuit de bijstand”, Marc & Saya van Gemeente Rotterdam vertelden over de inzet van en successen met NPS, Annet van Sociale Dienst Drechtsteden praatte iedereen bij op digitalisering en haar collega Christian had op creatieve wijze de marktkraam over KSM vorm gegeven.

 

Josje van Muzus over "Parttime werken vanuit de bijstand"

Josje van Muzus over “Parttime werken vanuit de bijstand”

 

 

Op weg naar een optimale klantbeleving

Na een korte terugblik op de dag is meteen besloten dat de volgende Dag van de Klant zal plaatsvinden in Den Haag. Tot die tijd wordt er met veel enthousiasme samen gewerkt aan een betere klantbeleving.

google+

linkedin

Zoeken in blog